tisdag 11 oktober 2011

Vad man får och inte får göra

Jag dricker ett eller två glas vin till maten på lördagar. Det gör jag trots att jag ammar. De pratar om detta på TV 4 just nu. Folk är galet upprörda! Varför!?
BVC säger att det inte är någon fara att ta ett eller två glas vin så länge man inte blir onykter.
Jag skulle aldrig någonsin dricka så att jag på något sätt blev sämre på att ta hand om mitt barn. Däremot så tycker jag att man måste få vara vuxen och unna sig en god middag och ett glas vin ibland.
Dessutom kan man ju ge ersättning om man nu skulle vara orolig för att bebisen ska få i sig alkohol.

Det för mig in på nästa sak på listan.
Jag ger ersättning innan sovdags varje dag. Jag gör det trots att jag har mjölk för att mätta en mindre BB avdelning. Detta är tydligen inte heller okej enligt tyckarna. Återigen, varför!?
Jag ammar sjuttioelva gånger om dagen och någonstans så tycker jag det är lite skönt att få vila lite från bebiskladd och ha min kropp ifred. Sen sover lillskruttan i mellan 7 och 8 timmar i sträck på ersättning men på bröstmjölk bara ca 3 timmar. En pigg mamma är en bra mamma! Så är det bara!

Jag lämnar Linnsan med sin pappa en kväll i veckan och åker iväg på mina grejer. Jag behöver också vara vuxen! Ibland får mormor och morfar passa skruttan så att vi kan göra saker tillsammans.

Allt handlar om att vi som föräldrar ska må bra för att Linnsan ska må bra!!

Var och en blir salig på sin tro men lite mer av sköt dig själv och skit i andra mentaliteten kanske inte skulle skada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar