fredag 7 oktober 2011

Skitväder

Jag och Linnsan har varit i Sickla. Första stoppet blev Systembolaget. Det har visat sig att det är en förbjuden zon både när man är gravid och när man drar barnvagn. Folk tittar på en som om man vore från en annan planet. Men gissa vad era små alkoholpoliser, när jag var gravid köpte jag alkoholfritt vin och en eller annan öl till min sambo. Men han kanske inte heller fick dricka en droppe?? Och nu unnar jag mig ett glas vin till maten på en lördag. Suck it up!!

Jag håller med Camilla Läckberg, det finns många mammanazister som "vet" vad som är rätt och fel och nåde den som råkar ha en annan åsikt...

Efter att Ica och mitt stamhak Apoteket fått besök skulle vi gå hem. Trodde jag ja... När vi gick hemifrån var det strålande sol men då hade det plötsligt börjat ösregna. Inga problem, på med regnskyddet bara. Tyvärr hängde regnskyddet kvar hemma i hallen. Plan B, soppsäck över liggdelen och springa hem. Nu är vagnen dyblöt och står och droppar på parkettgolvet i hallen. Alla mina kläder hänger på tork och vi sitter i soffan och ämnar stanna där resten av dagen!

Fråga: Hur fan kan man rutinmässigt lägga parkettgolv i en hall!!?? Det är som att tapetsera med yllefilt i duschen, inte smart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar