söndag 16 oktober 2011

underBARA BARN mässan

Hjälp...

Jag var vid Älvsjömässan halv tio i morse, detta trots att mässan inte öppnade förrän klockan tio. Jag trodde jag skulle slippa köer och få en bra parkeringsplats men icke. Det var HELT sjukt mycket folk. Goodiebagar skulle delas ut i C-entrén enligt anvisningar på hemsidan men de hade ändrat detta till huvudentrén vilket gjorde att folk sprang som dårar åt det hållet. Helt sjukt, vi har mängder av folk som lätt skulle kunna kvala till VM på 400 meter. Det är tydligen bara en fråga om motivation. Vifta med en påse med gratis barngrejer så ska ni få se!!
Efter att man betalt sin biljett fick man vackert köa igen eftersom det var ungefär 15 minuter kvar till mässan öppnade. Sen var det som att släppa loss en flock galna kossor på grönbete och mitt i kaoset stod lilla jag. Jag har bara varit på Båtmässan tidigare, den framkallar inte alls samma hysteri.

Bella hade försovit sig och missade goodiebagen, ändå lyxproblem att försova sig när man har en 2 månaders bebis hemma :)
Jag var sjuuuukt nöjd med mitt beslut att lämna Linn hemma.

Jag har nog aldrig sett så många barn på ett och samma ställe vilket var en intressant upplevelse. Jag förstår dock inte hur man tänker om man tar dit ett nyfött barn, snacka om smittohärd med 3000 barn i dagisåldern.

Vi fick mängder av presenter och jag köpte lite kläder från underbara Lundmyr och nappar från MAM.
Jag skulle ha köpt en åkpåse men det var tydligen fler än jag som tänkt samma tanke så de var slut.

Jag fick också äran att träffa Katinka på Lifestone och hon hade med sig de nya hand och fotavtryckstavlorna i gjutsten. Superfina allihopa. Problemet med Lifestone är att man vill ha precis allt som de gör! Så mycket fina saker!!
Gå in på deras hemsida och titta på allt fint http://www.lifestone.com. Scrolla gärna ner till bebistävlingen och rösta på Linn också. (Jag vet att jag tjatar men jag slutar snart )

Jag har typ aldrig varit så trött i hela mitt liv som när jag var klar med barndelen av mässan. Optimist som jag är så hade jag köpt biljett till Hem & Villamässan också och den ville jag verkligen gå på. Tyvärr fanns det inte en möjlighet att orka med det och dessutom värkte armarna av alla presentpåsar. Lyxproblem men ändå.

Nu ska jag slänga mig i soffan en stund sen blir det kudden!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar