lördag 8 oktober 2011

Myskväll

Haft en supermysig kväll. Ätit gott och druckit två glas vin modell jättedyrt. Bebisen har varit på toppen humör hela dagen och börjar äntligen bli lite friskare.

Jag är så glad att hon funkar så bra på nätterna. Här kommer receptet:

Hon har sovit i sin egen vagga/korg sen dag ett. Klockan nio byter vi blöja, piper med Windi pruttpip och sen får hon äta en flaska ersättning följt av lite bröstmjölk. Sen när hon håller på att somna bär jag in henne till sin säng och lägger henne. Jag stoppar bara om henne och ger henne nappen och går direkt. Hon har somnat som en stock varje gång. I början vaknade hon flera gånger varje natt men nu sover hon i 7 - 7,5 timme innan det är matdags igen.

Det är jobbigt i början men håll ut! Jag är säker på att tydliga rutiner från allra första början betalar sig tidigt.
Ersättning till sista målet trots att jag har mjölk till en hel BB avdelning har visat sig vara guld. Hon blir mycket mättare!

Hund och barn hör inte hemma i sängen på nätterna men mys på morgonen går bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar