lördag 15 oktober 2011

Ladies Night

Men jag börjar med att prata klart om barnvagnsbion.
Det var skitbra, lugnt och skönt, gratis blöjor och paus mitt i filmen. Man slapp också reklamen innan filmen.

Jag inser ju att det skulle kunna vara en helt annan upplevelse om det var 50 bebisar istället för 10. Den tanken ger mig rysningar. Tyvärr vet man ju inte i förväg hur mycket folk det kommer vara.

Så Ladies Night då...

Maja ringde mig häromdagen och frågade om jag ville följa med. Hon hade fått biljetter av sin kompis och min bekant Thomas som är koreograf på Ladies Night.

Efter lite strul med biljetterna så var vi på plats tillsammans med Majas kompis Emma. Tre föräldralediga mammor på rymmen från bebisskrik och blöjbyten.

Två drinkar senare var det dags för show och tyvärr saknades Brolle som var iväg och blev pappa för första gången.

Showen var grymt rolig! Järveheden är verkligen världsklass.
Thomas och hans dansare var också helt fantastiska.

Efter showen skulle vi hälsa på Thomas och gick iväg mot scenen men där tog det stopp. Vakterna trodde inte ett ord av vad vi sa och inte ens när Maja ringde upp honom trodde de på oss. Vi försökte förklara att Thomas inte kunde gå ut bland publiken och hämta oss eftersom han förmodligen skulle blivit sliten i stycken av fulla upphetsade 50 taggare. Tillslut blev vi eskorterade av en skeptisk vakt tvärsöver arenan och bort till Thomas.

Efter att vi tackat för showen tog vi taxi hem.
Det var en supertrevlig kväll och det var skönt att få bara vara vuxen en stund.

En sak förundrar mig... Hur pinsamma är fulla tjejer!!!??? Det är en märklig show på många sätt men ändå underhållande. Tänk om de gjorde en sån här show för män.... Det skulle bli ramaskri!!!

Idag ska jag baka kanelbullar. Jag är sjukt dålig på att baka men man måste ju försöka i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar