torsdag 17 november 2011

Städarbete pågår

På lördag ska Linnsan döpas. Vi ska ha dopmottagning hemma efteråt... Hur tänkte jag då??? Hur ska nästan 50 personer få plats hemma hos oss ätandes smörgåstårta??
Nåja, en första förutsättning är att få ut allt onödigt skräp från lägenheten. Exempelvis kan det inte ligga 4 smutsiga sommardäck i vardagsrummet.

Som tur är har jag världens bästa föräldrar så mamma var här på förmiddagen och hjälpte mig att städa lite och pappa kom på eftermiddagen och hjälpte mig att röja plats i förrådet till däck och annat.

Varför finns det förråd? Det är djävulens påfund för att man helt legitimt ska kunna spara på precis all skit man kan tänka sig.

Ett urval som har fått flytta till soptippen: En trasig adventsljusstake, två wellpappkartonger, en kasse med tomma förpackningar, ett köksskåp, en trasig fläkt och en hatthylla.
Varför har dessa saker bott i mitt förråd? Ingen aning, jag borde ta ut hyra...

Pratade med amningscentrumet på SÖS idag, de tipsade om att sitta med lampan släckt i sovrummet och inte prata med henne utan bara amma. Funkade toppen, får se om det var tur eller om det håller i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar