lördag 12 november 2011

Den sista idioten är inte född

När vi köpte vår nya bil blev tyckte bilförsäljaren att vi skulle köpa vinterdäck själva eftersom Hyundais däck var så sjukt dyra.

Sagt och gjort så beställde vi vinterdäck från Bythjul.com, man skriver in sitt registreringsnummer och de garanterar att däcken passar på bilen. Perfekt!
Leveransen gick supersmidigt och allt verkade kalas tills idag.
Vi skulle nämligen byta däck idag...

Efter att han köat i nästan 1,5 timme på Ica Maxis parkering så var det äntligen vår tur. De tog av sommardäcken, packade upp våra sprillans vinterdäck och började sen muttra för sig själva.
Det konstaterades att någon jävla liten gummiring inte passade på bilen. Sååååå, det gick inte att byta däck. På med sommardäcken igen, 250 spänn fattigare och med däck som måste bäras in i lägenheten igen.
Så mycket för den jävla pissgarantin. Hur fan kan man skicka fel grejer?? Om man inte är säker så får man väl säga det liksom!! Jag kunde ju ha gjort en hel del roligare saker i 1,5 timme på en lördag än att köa med en arg bebis för att byta däck.
Jag tycker seriöst synd om den personen som svarar när vi ringer kundtjänst på måndag morgon...

Sussie och Marcus har varit här en stund. Linnsan visade sig från den sämsta sida jag någonsin sett. Hon gallskrek utan stopp i en halvtimme, kissade ner hela mig när jag skulle byta blöja och var allmänt hemsk. Sen däckade hon och sover fortfarande. När bebisen är hungrig eller trött är det inte skoj att vara i närheten. Hoppas kvällen blir trevligare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar