onsdag 9 november 2011

Skorv

Nu fattar jag varför Linnsan har varit orange i hårbotten precis i pannan. Idag såg jag att det var lite buckligt så jag kunde så klart inte låta bli att pilla lite.
Det visade sig att det var flottig, orange äcklig skorv. Googlade det och det är tydligen väldigt vanligt. Det är också väldigt äckligt så det var med skräckblandad förtjusning som jag fortsatte pilla bort det. Lite som att klämma en riktigt grisig finne på någon annan...

Jag kanske är världens sämsta mamma som inte har upptäckt detta på flera veckor...

Hällde på lite barnolja och sen gick det lätt som en plätt att få bort. Hoppas det håller sig borta nu.
Det bästa är ändå att Linnsan inte är rödhårig i pannan längre.

Nu är det snart dags för dop. Tycker det är extremt respektlöst att inte svara på inbjudan i tid. Men det är jätte roligt att så många vill vara med på dopet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar