torsdag 3 november 2011

Kollektivtrafiken

Jag är sååååå nöjd med mitt nya hår!!! Mycket mörkare och så har jag klippt lugg.
Jag gav Ann-Eli på Strandsalongen i Sickla helt fria händer och hon är verkligen magiskt duktig! Jag har nog aldrig varit så nöjd med en klippning förut.
Så underbart med 2,5 timme total egentid!

Efter frisören fick jag skjuts till Årsta för promenad med Maja och Leo. Det var jättekul att träffa dem och Leo hade verkligen blivit stora killen.

Hem fick jag ta mig med Stockholms eminenta kollektivtrafik... En skarp påminnelse om varför jag ALLTID tar bilen.
På tvärbanan trängdes snoriga barn, stressade yuppie nissar och folk som med flit pratar för högt i mobilen för att de tror att någon bryr sig om deras patetiska liv.

Vid Sickla udde träffade jag en gammal kollega från tunnelbanan, kul som attans. Saknar trafikledningen.

Hoppade på bussen för att åka sista biten hem. Eller ja... Hoppade och hoppade. OBS gubben som körde bussen vägrade sänka ner den så jag fick baxa upp vagnen. Väl inne krockade jag med en stolpe och hade ner en papperskorg.

Busschaffisen körde som om han hade snott bussen! Vid ett övergångställe tryckte han gasen i botten trots att det var folk som hade börjat gå över. Han fick då naturligtvis tvärbromsa istället och vagnen höll på att välta.

Jag kommer inte åka kommunalt igen på VÄLDIGT länge!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar