söndag 13 november 2011

Mamagalan och kyckling

Jag har varit på Mamagalan på Berns med min gamla kompis från gymnasiet. Det var sjukt kul att träffa henne igen, det var flera år sen sist.

Lyxigt att vara iväg hemifrån och äta snittar och dricka champagne.
Det serverades också små kycklingspett som såg galet mumsiga ut.
Ni som känner mig vet att jag är typ ensam i världen om att vara allergisk mot just kyckling. Halsen svullnar och jag får svårt att andas. Jag har inte kunnat äta kyckling sen lågstadiet.

Det var förmodligen två glas vin som fick mig att tänka "Jag kanske inte är allergisk längre" och smaka på ett spett. Tog en pyttetugga och väntade mig att det skulle klia i halsen men det hände ingenting. Mumsade i mig hela spettet och det hände fortfarande ingenting. Inte ens ett litet kill i halsen. Helt galet, jag kanske är healad! Ska prova igen någon dag.

När jag såg bebisarna på modevisningen så längtade jag galet efter Linnsan. Jag hann hem lagom för att lägga henne.

Det är ofattbart hur mycket man kan tycka om någon så mycket som man bara känt i några månader. Min älskade lilla dreggelkloss. Hon är så underbart go.

Återigen, för ett år sen såg ju prioriteringarna lite annorlunda ut...
Minns paniken när stickan visade positivt. Väldigt märklig reaktion eftersom det liksom var målet. Jag hade bara väntat mig att det skulle vara en lite längre promenad till målet.

Nästa helg ska dockan döpas... Snuttan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar