fredag 11 november 2011

Parkeringsanarkister

Jag har fått ett nytt beroende, familjeparkeringsrutor! Det är superbra när man har en gigantisk kombi, vagn, bärsele och bebis.

Med detta beroende följer naturligtvis också irritation. Det har visat sig att det är ett relativt stort antal människor som är milt retarderade och inte kan tolka en tecknad bild på en familj med barnvagn. Fullt förståeligt det är ju väldigt otydlig information... Eller!!??

Att man inte skäms för sig själv som 30 någonting ensam kille när man snor en plats för folk som verkligen behöver den. Allt för att få tio meter närmare till IKEA. Usch!!

Jag har alltså varit på IKEA idag. Jag hade med mig mamma också men hon är inte så skrymmande så det gick bra.

Har köpt och monterat nya kökshandtag, tydligen totalt bortkastade pengar eftersom Mattias chansade på att kökslampan var ny när jag frågade om han såg något annorlunda hemma...
Handtagen är ungefär tre gånger så stora som de gamla och kökslampan har hängt med sen vi lärde känna varandra.

Nu är det snart sovdags för Linnsan och sen ska vi fredagsmysa med ett glas vin och plankstek.

1 kommentar: