måndag 14 november 2011

Snabbmat

Idag har jag haft en ärkepissig dag på många sätt. Allt som kan gå fel har gjort det. Det bästa hade varit att dra täcket över huvudet och skita i allt men det går ju tyvärr inte när man har en fyra månaders bebis hemma.

När jag väl kom iväg till Sickla framåt eftermiddagen så var jag rejält hungrig, stressad som jag var gick jag in på Mc Donald's. De hade noll hamburgare klara och det skulle ta 3 minuter att få mat.
3 minuter i Mc Donald's värld är ju samma som 10 minuter i alla andras värld men inte ens på den tiden lyckades de fixa fram mat.

Gick till kassan för att se vad som hände och då stod det en tjej med ryggen mot kassorna och pillade med läskmuggar. Frågade henne om min mat var klar. Hon mindes inte vad jag beställt trots att det knappt var en gäst i restaurangen. Då kommer det sjukaste... Hon ropar på en kollega och ber om hjälp med att ge mig min mat. Hon står då mitt framför hamburgerskåpet och hade alltså bara kunnat vända sig om och ge mig maten. Ingen annan hade tid så jag fick återvända till Linnsan som började bli arg.
När ingen mat skymtade så blev jag så förbannad att jag skrek att hon kunde slänga maten och sen stack jag därifrån...
Resultat: Fortfarande hungrig, jättearg och 68 kronor fattigare. Moget?

Men alltså helt ärligt, hur lågbegåvad får man vara på arbetsmarknaden?? Lite krav borde väl även Mc Donald's ha eller???

Nu längtar jag tills jag får gå och sova! Hoppas på en betydligt bättre dag i morgon! Man kanske skulle börja med kickboxning eller något... Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar