onsdag 23 november 2011

Parkeringsvakten som körde vilse

Nu ska jag berätta min lilla historia från igår.

Det var en gång en liten, liten parkeringsvakt på det stora onda bolaget Europark. Han åkte i sin lilla, lilla miljöbil och delade ut böter till folket. Ja, för den lilla lilla parkeringsvakten brydde sig inte om ifall folket hade betalat sina biljetter eller inte. Han chansade och utfärdade böter ändå.

Den här dagen hade den lilla lilla parkeringsvakten kört in sin lilla lilla miljöbil i undertecknads garage och till råga på allt ställt sin lilla lilla miljöbil på just min plats. Otur för honom så kom jag tillbaka med bilen precis då.
Eftersom han inte har ett dugg i vårt garage att göra så frågade jag honom lite syrligt vad sjutton han gjorde där. Han svarade då att han tittade om det var en avgiftsbelagd parkering. Man kan ju undra hur han skulle få reda på det genom att gå och snegla i framrutorna på våra bilar men hur som helst...
Jag upplyste honom om att det var ett privat garage och att han dessutom parkerat på min plats. Han verkade inte ta in den informationen på ett bra sätt så jag fick säga till en gång till.
När han fortfarande inte gjorde en ansats att flytta sin bil kan det hända att jag schasade honom lite också.
Det var ett av de gladaste ögonblicken i livet att få tillrättavisa en parkeringsvakt. Han åkte därifrån och vevade ner rutan när han åkte förbi mig och skrek "Herregud"
Jag håller med, tack så hemsk mycket Gud att du skänkte mig denna möjlighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar