tisdag 6 december 2011

Nu får ni nog skratta igen...

Jag har köpt en julkalender från Haribo i år och för första gången någonsin känner jag mig så vuxen att jag inte har plockat ut allt godis i förväg.

Idag skulle jag då öppna lucka nummer sex. Tänkte att om jag hade tur skulle det vara colanappar idag. Tji fick jag kan man säga. Luckan var tom!!! Tack som fan för det! Jättesnällt! Tur att jag inte är ett barn för då hade ju hela dagen varit förstörd.
Vem säljer tomma julkalendrar??

Igår köpte vi en Tripp trapp stol till Linnsan som vi får i julklapp av mina underbara svärisar. Vi hade tänkt inhandla stol och hela paketet på Barnens Hus i Nacka men där hade de inte rätt färg så vi köpte bygel och dyna och begav oss till Lekia i Sickla istället.
Lekia i Sickla är förmodligen världens bästa barnaffär, de har allt trots liten yta. Där hittade vi stolen i en grymt snygg beige vit färg.
Om man köpte både stol och bygel fick man en dyna på köpet men gulliga som de var så fick vi dynan ändå.

Detta föranledde att jag idag skulle åka till Barnens Hus och lämna tillbaka dyna nummer ett. De kostar trots allt över 400 spänn. Vi hade köpt allt på Mattias kort så jag tog med mig det för att vi skulle få in pengarna där igen.
Det jag ska berätta nu kommer ni knappt att tro på... Jag ska försöka återge det så exakt jag kan.

Jag: Hej, jag skulle vilja lämna tillbaka den här dynan.
Manlig expedit i 20 års åldern: Absolut vill du ha in pengarna på kortet?
Jag: Ja det vore kanon.
Han: Jag behöver kortet och din legitimation

Jag lämnar över Mattias kort och min legitimation som han studerar lääääänge under tystnad.

Jag: Nej, det är inte mitt kort, det är min sambos.
Han: Men det går ju inte.
Jag: Men alltså, vore jag inte jättekorkad om jag snodde någon annans kort för att gå och sätta IN pengar på det?
Han: Ehhhh men det måste stå samma namn på kortet och legitimationen.
Jag: Det kan ju bli lite svårt eftersom det inte är mitt kort och jag inte är en man.

Den stackars lilla expediten frågar en kollega hur han ska göra och också hon känner sig tveksam till att våga sätta in pengar på kortet.
Jag ger då upp och ber att få kontanter istället.

Han: Men det är ju inte du som har köpt det då!?
Jag: Jo fast med min Sambos kort.
Han: Men då kan jag ju inte ge dig pengar.
Jag: Fast du hade ju inte vetat om det om jag hade bett om kontanter direkt eller? Dessutom måste jag ju kunna byta något som någon annan har köpt till mig!!?

Ytterligare en kollega tillfrågas och efter mycket om och men så vågar de fatta det modiga beslutet att det nog går bra att sätta in pengar på kortet.
Håll mig!! Snacka om en helt ny form av bedrägeri... Inte ens den största idioten på jorden skulle komma på något så dumt.

Men till alla ohederliga människor därute, feel free att använda mitt Visa kort för att sätta IN pengar!!

1 kommentar:

  1. Snillen spekulerar...
    Känns som de fastnat i vinkelvolten.
    Men gott skratt i alla fall :-)

    SvaraRadera