torsdag 2 februari 2012

Kalmar

Min kära sambo ska lära sig att åka skidor i helgen. Frågan är hur mycket han kommer öva på carvingteknik kontra afterski...

Nåja, jag drog till Kalmar. Min mamma var hysterisk och tjatade om snökaos och klass två varning längs kusten...
Men eftersom jag inte är ett dugg rädd för lite snö så ignorerade jag hennes tjat.
Jag hade sol hela vägen till Oskarshamn sen snöade det lite och så sol igen. Har däremot hört att det är lite kaos i Stockholm. Här snöar det inte ens... SMHI är ett skämt!

Frågan är ändå varför folk är så rädda för snö!? På vissa vägsträckor körde en del 60-70 på 100 väg. Det var inte ett dugg halt och 14 minusgrader... Hur läskigt kan det vara med lite lössnö i mitten?? Men det klart... Ibland hoppar det ju upp monster ur snön har jag hört. Eller??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar