tisdag 21 februari 2012

Helt kass

Efter gårdagens hårdkörning kan vi konstatera att jag är helt kass på att dansa. Herregud, hur svårt kan det vara att röra armar och ben samtidigt!? Jag har så dålig koordinationsförmåga att det är löjligt.
Min kropp är inte alls gjord för dans. Jag är som en stel stubbe med långa armar som slänger runt helt okontrollerat.

Eftersom jag tränar med Bella så blir jag också tvungen att stå längst fram och göra bort mig inför både instruktör och alla graciösa människor som faktiskt behärskar att hoppa två steg åt höger, vicka på röven och vifta med vänster arm samtidigt.
Just det, glömde jag säga att Bella kan dansa...

Men trots denna totala förnedring så måste jag säga att det är väldigt roligt. Så jag ämnar fortsätta! Akta på er små pinnar med superskills i dans! Här kommer jag!

Jag har blivit en gruppträningstjej. Det är helt otippat! Jag som kunde hänga på gymmet i timmar förut och skydde gruppträningssalarna som pesten. Får se om det här hoppandet i grupp har någon effekt på formen.

Återkommer i ämnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar