torsdag 26 april 2012

Ett litet fetto

Jag är ett litet fetto... Även om det inte syns på utsidan så är det så det är.
Jag sitter hemma och tycker synd om mig själv för att jag inte kan träna och för att jag har varit mer eller mindre sjuk i flera månader.

Lösning?

Äter en massa godis, chokladbollar och chips och tycker mer synd om mig själv...
Så gör fetton och så gör nu även jag. Alltså är jag ett fetto.
Om inte annat lär jag snart bli ett på riktigt om jag inte skärper till mig.

Tänk vad praktiskt det vore om någon bara kunde tvångsreglera ens intag av föda...
Som vi gör med exempelvis hästar och hundar.
Jaha Fido, nu är du lite fet, då får du mindre mat. Hunden har inget val och hunden blir smal igen. Samma sak med småbarn också för den delen.
Mycket bra, synd bara att man är vuxen med hyfsad mental status och tillräckligt mycket pengar för att köpa en Japp på Ica.

Jag behöver någon som fysiskt hindrar mig från att äta en massa skit. Jag har absolut ingen som helst karaktär.
Nästa vecka tänker jag börja träna, jag skiter i snor och helvete, nu kör vi!!
Den som lyckas få mig att sluta frossa i skräpgrejer ska få en fin belöning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar