måndag 16 april 2012

En helt vanlig vårdag...

Såhär såg det ut när jag vaknade i helgen....

Den enda som hatar ruskväder mer än jag är vår kära lilla amstaff Samba.
Följande hände i lördags:

07.20 Linnsan vaknade. Hurra för "sovmorgon".

08.30 Vi masar oss upp ur sängen.

Ca 10.00 Samba masar sig upp ur sängen och går och lägger sig under en filt i soffan.

Ca 10.30 Efter mycket tjat får jag med min morgontrötta amstaff ut.

Väl utanför dörren upptäcker vovven att det är snöslask ute och att det dessutom snöar. Inte bra!!
Min 20+ kilos amstaff sätter sig då ner på rumpan som en obstinat fet liten tax och tvingar mig att bokstavligen dra ut henne på promenaden. Efter ca 150 meter har har hon både kissat och bajsat och ser sin chans.
Hon vänder, lägger i högsta växeln och börjar tokspringa hemåt. Innan jag hann reagera var vi vid porten igen.
Så mycket för den promenaden...

Samba återvände till sin plats under filten per omgående när vi kom in...

Men man ska ju kanske inte klaga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar