onsdag 18 september 2013

Mus i mitt hus

Okej... Det här går inte att delge i en status på Facebook.

Mitt hem klockan 06.02 i morse:

Jag har precis släpat mig in i badrummet. Linn och min kära man är i vardagsrummet och ska titta på tv. Samba sover fortfarande. Följande händer.

Linn (med lite uppspelt röst) - Titta pappa, vad är deet?

Mattias - Ååååå uääää. (Väser lite sammanbitet mot mig - Älskling, det är en mus här)

Samba sover.

Jag får gå på jakt. Musen är i soffan och Linn är mycket fascinerad. Jag misslyckas med att fånga den och den kilar längs väggen bort mot köksön medan Mattias står mitt på golvet med lätt panik i blicken, lite på tå och pekar.

Samba sover.

Jag följer musens väg och tror att jag precis ska fånga den men då är den plötsligt försvunnen från jordens yta. Tar bort alla socklar i köket och lyfter på allt men ingen mus.

Två frågor finns, hur kom den in och hur kom den ut. Om den inte kom ut vart i hela världen försvann den då? 

Min hund är oduglig, efter en stund kom hon ner, nosade lite och gick och la sig igen.

Om jag lägger ut en fälla lär ju det enda jag lyckas fånga vara Samba klumpnos på jakt efter något som är godare än hundmat.

Anticimex?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar